In de ALV van december nemen wij dan toch echt afscheid van Michael als voorzitter, daarnaast kunnen we nog wel wat versterking gebruiken. Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe bestuurders. Kom jij het bestuur versterken?
Wij zoeken:
In het algemeen acteert een bestuurslid op strategisch en tactisch niveau, uiteraard komen er ook wel eens wat operationele dingen bij kijken. We zoeken mensen die op al deze niveaus kunnen handelen en snel kunnen schakelen. Als bestuurslid ben je laagdrempelig te benaderen voor onze vrijwilligers en leden en ben je zichtbaar voor hen. Dat betekent niet dat je bijvoorbeeld de hele zaterdag op de club hoeft te zijn. Tijdsinschatting is lastig te maken want verschilt per rol en is ook eigen invulling. Het bestuur vergadert één keer in de maand, momenteel veel digitaal. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen, in de maanden april en mei, en bij de start van het seizoen, augustus en september, is het in alle functies drukker, gedurende de rest van het seizoen is het indelen van de eigen tijd in alle rollen goed te doen.
Voorzitter: de voorzitter is het gezicht van de vereniging, zowel voor de eigen leden als voor externe contacten. Een echte ‘peoplemanager’ die mensen aan elkaar kan verbinden en aan de club kan binden. Hij/zij is in staat is de grote lijnen te zien en uit te zetten voor de komende jaren
Secretaris: de secretaris is de spin in het web op de achtergrond. Hij/zij regelt praktisch dat de bestuursvergaderingen goed voorbereid worden, er een actielijst wordt bijgehouden, maar nog belangrijker is de organisatie binnen de rest van de vereniging. De secretaris is contactpersoon voor de KNVB, heeft een korte lijn met de wedstrijdsecretaris en behandelt binnenkomende mail en zet dit door naar degene die hier verantwoordelijk voor is en ziet toe op een juiste afhandeling.
Bestuurslid facilitaire zaken: wij hebben de beschikking over een mooi terrein waarbij het clubgebouw in ons eigen beheer is. Als bestuurslid facilitaire zaken heb je ervaring met het onderhoud van gebouwen en terreinen, zie je wat er nodig is om het gebouw ook in de toekomst in goede staat te houden en ben je direct contactpersoon voor onze onderhouds- en schoonmaakploeg.
Bestuurslid vrijwilligerszaken: wij kunnen niet zonder onze vrijwilligers. Net als elke vereniging hebben ook wij vele uitdagingen bij het vinden van vrijwilligers voor de vele taken die er liggen. Het bestuurslid vrijwilligerszaken heeft visie op hoe vrijwilligers te vinden en te behouden en is de schakel met de commissies om de juiste vrijwilliger op de juiste plek kan krijgen zodat iedereen lekker kan voetballen.
Spreekt één van bovenstaande functies je aan of wil je er wat meer over weten? Schiet één van de huidige bestuursleden, Michael, Erna, Patrick, Mecit of Muriëlle, dan aan op de club of mail of bel Muriëlle: secretaris@amstelveenheemraad.nl of 06-53383698 (buiten kantoortijden).